Woensdag 22 november

 

1. Prestaties meetbaar verbeteren!

Foto David PolinderkleinDe behoefte aan gedragsveranderingen in organisaties wordt steeds groter. Vooral als het gaat om het verhogen van de Performance. Of het nu gaat om productiviteit, kwaliteit, verzuim, sales of veiligheid; het gedrag van medewerkers is lang niet altijd in lijn met de wensen van het management. In deze workshop presenteert David Polinder u de mogelijkheden van Organizational Behavior Management (OBM).
Tijdens deze workshop maakt u onder meer kennis met de basisbeginselen van OBM. Waarom mislukken zoveel verandertrajecten, blijven optimale prestaties uit en waarom is gedragsbeïnvloeding vaak zo weinig effectief. Verder leert u meer over de verschillende beïnvloedingstrategieën. De workshop kenmerkt zich door een hoge mate van interactiviteit. Dit draagt bij aan het herkennen van de (geschetste) problemen en vraagstukken, juist ook vanuit de eigen omgeving van u en uw organisatie.

David Polinder kwam op jonge leeftijd al in aanraking met de vraag: “Hoe haal je het beste uit mensen?” Hij specialiseerde zich in de methodiek van Organizational Behavior Management (OBM) en houdt zich met zijn bedrijf ViaFormance bezig met het aanpakken van allerlei prestatievraagstukken waar organisaties mee te maken hebben. Klik hier voor Davids volledige LinkedIn profiel

logo v1 klein

 

2 Sprekend jezelf!

Gabrielle DikWie een verhaal wil vertellen, wil gehoord worden. Daarvoor is het nodig dat mensen aandachtig naar je luisteren. Wil je weten hoe je dit voor elkaar krijgt? Volg dan deze interactieve workshop ’Sprekend jezelf!’. Daar leer je:
  • hoe je vanuit spanning toch ontspannen kan presenteren;
  • hoe je verbinding maakt én houdt met je luisteraars;
  • hoe je je kernkwaliteiten en je natuurlijke spreekstijl effectief kan inzetten in je communicatie met anderen;
  • hoe je je boodschap kernachtig voor het voetlicht brengt.
Sta je nooit voor een groep? Toch communiceer je de hele dag door. Als ondernemer ben je het visitekaartje van je bedrijf en heb je continue te maken met prospects en klanten. Ben je benieuwd hoe je vanuit zelfvertrouwen je écht kan verbinden met de mensen om je heen? Zonder trucjes, authentiek en op een manier die bij jou past? Dan is deze workshop ook zeker bedoeld voor jou! Welkom!
 
Gabriëlle is Professioneel Presentatiecoach en volgde haar trainersopleiding aan het Centrum voor Professionele Communicatie en de School voor Presentatiecoaching. Daarnaast is zij gecertificeerd trainer DISC en Kernkwaliteiten. Sinds 2012 geeft zij trainingen aan particulieren en professionals zowel in-company als via open inschrijving. Daarnaast verzorgt zij workshops in kerken en organisaties. Gabrielle gelooft dat je alles al in je hebt om je verhaal op een effectieve en ontspannen manier te vertellen. Niet gebaseerd op technieken, maar gebaseerd op zelfvertrouwen, authenticiteit en persoonlijke kwaliteiten. 
 
KLANT STAGECALL sprekendjezelfkleinGabriëlle is getrouwd met Tim Dik en heeft 1 zoon van 14: Luca. Naast het coachen en trainen heeft ze een grote passie voor zingen en spreken. In haar vrije tijd zingt ze samen met 4 andere dames bij de vocalgroep FaVor.
 
Daarnaast spreekt Gabriëlle over onderwerpen als identiteit, zoals bijv. op New Wine en andere christelijke activiteiten. 
 
 

 

3. Gods leiding in mijn onderneming, vanuit rust, stilte en overgave

DSC 7366 kleinAls (startende) ondernemer komt veel op je af. Je moet voortdurend keuzes maken en acties ondernemen op het gebied van marketing, administratie, doelgroep, methodes, netwerken, producten en ga zo maar door. Voordat je het weet ben je alleen maar aan het rondrennen, je grijpt naar alles wat op je pad komt en voordat je het weet projecteer je de ideeën, adviezen en visie van een ander op je onderneming, en niet die van jezelf. Je verliest “de eerste liefde”, de essentie, je passie en motivatie waarmee je aan je onderneming begonnen was uit het oog. Tevens vraag je je misschien af waar je in Gods Naam aan begonnen bent, hoe dit verder moet en óf je verder moet.


In deze workshop combineert Agnes Domanska hoofd (verstand), hart (voelen) en de voeten (stappen zetten) om te laten ervaren wie je ten diepste bent als persoon, professional en ondernemer. Wat heb je in de wereld te brengen en hoe.


Agnes Domanska (39 jaar) werkt zelfstandig als GGZ-agoog en Zielzorger. Zij werkt zowel met individuele klanten als binnen de spirituele en religieuze instellingen. Zij geeft lezingen, adviseert en geeft lessen op het gebied van spiritualiteit in de reguliere hulpverlening en over de hulpverlening binnen de spiritualiteit. Tevens werkt zij specifiek als coach voor mantelzorgers van mensen met een psychische aandoening.
In haar begeleiding maak zij o.a. gebruik van verbeeldingskracht, creativiteit, dromen en symbolen. Haar streven is: mensen helpen inzien dat er meer dan één aspect aan een persoon, op elke gebied meespeelt. Dat het om compleet-zijn gaat en dat de mens in zijn of haar geheel gezien moet worden. Meer informatie over Agnes Domanska vind je op www.ziedemens.net

logo zie de mens Agnes Domanska

 

4. Van studentcompany naar business.

17179 199 1kleinDoor Richard Aangeenbrug

We willen graag twee dingen laten zien. Enerzijds willen we je graag meenemen in de achterliggende drie jaar: hoe we van een studentcompany naar een lopende business zijn gegroeid, zonder eigen vermogen in de zaak te stoppen. De obstakels en succesmomenten hiervan laten we graag zien. Anderzijds geven we graag een kijkje in ons ontwikkelproces en laten we zien hoe we innovatief zijn in een traditionele markt: de wereld van papier en schrijven.

 

Richard Aangeenbrug is 24 jaar en startte met drie studiegenoten Bambook tijdens hun studententijd, als onderdeel van hun opleiding Bedrijfskunde MER aan de Christelijke Hogeschool in Ede.

Inmiddels is Bambook een bedrijf geworden, waar de vier (oud-)studenten full time in werken en hun brood uit halen.

Logo bambook klein

 

5. Stress en burn-out, alleen werk-gerelateerd?

MarkleinDoor Marianne Martens-Niemeijer
Een uitspraak, die veel ondernemers de schrik om het hart doet slaan! Als schuldige wordt al snel de ‘werkvloer’ aangewezen. Zijn er nog andere factoren die de druppel kunnen zijn die de emmer doet overlopen? Is het allemaal de verantwoordelijkheid van u of ook van uw werknemers?

U krijgt tijdens deze workshop handvatten om vroegtijdig de signalen te (h)erkennen

Marianne geeft sinds 10 jaar zielzorg en christelijke levensbegeleiding. Zij heeft gestudeerd aan de Team-F Academie in Duitsland. Daarnaast is ze gecertificeerd DISC-trainer. Sinds 2010 geeft Marianne seminars, retraites en workshops, zowel aan particulieren als aan bedrijven, kerken en in kloosters. Sinds januari 2017 gebeurt dat onder de naam van de Bethabara Gemeenschap. In het Maria en Marta –huis in Lomm komen mensen die een korte periode van intensieve begeleiding krijgen, om daarna weer uitgerust aan de slag te kunnen gaan.

De seminars en retraites van Bethabara worden bezocht door deelnemers uit alle denominaties. Behalve begeleiden en toerusten heeft Marianne een creatieve passie voor spinnen, weven en het maken van liturgisch textiel en kleding met christelijke teksten. Zij doet dat in het bedrijf verBEELDen, borduren en bedrukken.

 werk gezin balansklein

6. Wat heb jij nodig de komende maanden?

Robbert Gorissen v2 kleinDoor Robbert Gorissen

Wat heb jij je voorgenomen begin 2017 en wat is nu, eind november, de opbrengst daarvan? Wat is goed gegaan en wat is er minder goed gegaan? Hoe zou jij de maand december kunnen gebruiken om heel krachtig de balans op te maken, dit jaar sterk te eindigen en zo 2018 in te gaan met concrete acties? Waar moet jij verbeteren en aanpassen? Wat of wie heb jij nodig om door te ontwikkelen? Na deze sessie weet je hoe jij 2017 beter kunt eindigen en hoe je de strategieën kunt inzetten om effectiever, ontspannener en krachtiger 2018 kunt starten!

Belangrijk om te weten:

tijdens deze workshop gaan we concreet aan de slag. Het zal waarschijnlijk meer voelen als persoonlijke coaching in een groep. Na de sessie heb jij een concreet plan met stappen waar je mee aan de slag kunt. Dit jaar beter eindigen en 2018 krachtiger starten! Het is inspirerend en praktisch. Hier heb je gelijk iets aan, privé & zakelijk.

Wie is Robbert Gorissen?

Robbert is een fan van het leven. Na zelf door een aantal uitdagingen heen te zijn gegaan vond Robbert het tijd een studie te gaan volgen over leiderschap in Sydney (wat een uitdaging was met zijn dyslexie)! Teams van 50, 100 of 250 man leiden is hem niet vreemd. Daarna is Robbert aan de slag gegaan als (persoonlijk) coach & trainer en heeft in de tussentijd zich verder ontwikkeld in leiderschap. Robbert is getrouwd met Ellen en samen voeden ze 3 kinderen op. Bezoek ook de website: www.robbertgorissen.com.

LOGO RGC web

 

Donderdag 23 november

7. Goed schrijven is een kunst

302x302 pixels 2kleinDoor Lisette van de Heg

Je schrijft een webtekst, blog, nieuwsbrief of folder om informatie te delen met (potentiële) klanten. Maar hoe pak je dit aan? Wat zijn regels, eisen of voorwaarden om zelf een tekst te schrijven?
Eerst theorie en dan aan de slag.

Lisette als: tekstschrijver - levert rake teksten
woordkunstenaar - zoekt naar creatieve vormen om tekst toe te passen
mens - is het leukst voor haar omgeving als ze schrijft

Lisette van de Heg is tekstschrijver en woordkunstenaar, en helpt ondernemers in het schrijven (of maakt voor jou teksten) van blogs, interviews, nieuwsbrieven, brochures en teksten voor een website.

Logolisette klein

 

8. De kernwaarden van jouw onderneming 

Door Jaap Geerts en Mark Folkers
 

Comyoo Jaap en MarkkleinBij Comyoo | Interactieve media hebben we een heldere missie: Wij bedenken & realiseren creatieve en zinvolle innovaties op het gebied van media en communicatie en helpen daarmee bedrijven en organisaties te bouwen aan een betere wereld.
Eén van die interactieve media is ons kernwaarden kaartspel waarmee we organisaties en managementteams helpen om de kernwaarden van het bedrijf of de organisatie te ontdekken. Wij helpen met het formuleren van de organisatie-identiteit en vertalen die vervolgens naar een passende visuele identiteit (huisstijl). Wat vind je diep van binnen belangrijk? En is dat ook zichtbaar in alles wat je laat zien in jouw bedrijf, zoals jouw huisstijl, brochures, website en apps?
In deze workshop laten we zien hoe je op een nieuwe manier de identiteit van jouw bedrijf kuntn ontdekken en wat dit zou kunnen betekenen voor jouw visuele identiteit.
Alvast een klein voorproefje? https://www.comyoo.nl/kernwaarden-bedrijf-ontdekken

Naast onze creatiestudio hebben we een interactief platform voor online fondswerving ontwikkeld genaamd Supp.to - Supporting Together. Op de website https://supp.to kan iedereen, die vanuit zijn of haar bedrijf, organisatie, stichting of vereniging een positief project wil starten en daar online fondsen voor wil werven, een pagina maken en online donaties ophalen voor zijn of haar goede doel. Start vandaag jouw positieve project op Supp.to


comyoo en supp

 

 

9. Personal branding voor ondernemers

elinecokleinVan jezelf en/of je bedrijf een (online) merk maken. Hoe doe je dat? In deze workshop van ondernemer (en eigen merk) Eline Hoogenboom leer je wie jij bent als merk en hoe je dat kunt laten zien aan je potentiële klant, met name op social media.

 

Eline Hoogenboom begon vijf jaar geleden met de website Huisvanbelle.nl en bouwde dat uit tot een sterk merk en een online community. Ook zette ze het eerste christelijke tijdschrift voor tienermeiden in de markt. Die ervaringen zet ze met haar eigen bedrijf in om ondernemers te helpen hun droom om te zetten in een sterk bedrijf. Ook adviseert ze organisaties over social media en jongeren- en vrouwenmarketing en bedenkt ze creatieve concepten.

 

 

 logoklein

 

 

 

10 Ondernemen in een kantelende samenleving


LR 2017 05 20 NED RDV 7581 kleinDoor Siebrand Wierda
Online platforms in plaats van offline communicatie. Verleiden in plaats van verkopen. Samenwerken in plaats van concurreren. Bottom-up in plaats van top-down. Impact in plaats van winst. Flexers in plaats van vaste contracten. Delen in plaats van hebben. Kwaliteit in plaats van kosten/baten. We leven in een kantelende samenleving. Wat betekent dit voor ondernemen?

 

Siebrand Wierda (50, www.siebrandwierda.nl) is een ondernemende wereldverbeteraar. Na een carrière in de econometrie en in gemeentestichting richt hij zich nu op missie-gedreven organisaties. Hij biedt hen verdieping en versnelling, zodat zij toekomstbestendiger worden en meer van hun missie realiseren.

 

LOGO HOME

 

 

11 Bescherm je data en website


image005kleinDoor Carsten van Raalte/Christian Rouault


Qaleido International, expert op het gebied van security, hosting en software, met als doel MKB-ers veilig en schaalbaar op weg te helpen, is onze gastheer en zal laten zien hoe een hacker te werk gaat en een systeem blootlegt.

 

Cr1NGmwWcAAZmgU 

 

 

12 Communicatie en fondsenwerving tips voor in je eigen kerk!

Nelleke Slaats en Danielle van Drongelen ondersteunen kerken in (fondsen)werving en creatieve communicatie. De workshop die je bij hen kan volgen is praktisch toepasbaar in je eigen kerk. Denk aan de actie kerkbalans, een renovatie of een veranderproces in de communicatie naar je gemeente toe. Een zucht van verlichting als je er ook nog achter komt dat 2Select Fondsenwerving (Nelleke) en Idee VanDaan (Danielle) creatief, handen uit de mouwen en gezellig (met en zachte g) zijn.

compositie

 

We zien je graag!

 

Nelleke: www.2select.nl

Danielle: www.ideevandaan.nl

 

 

 

13 Modern Ondernemerschap

Douwe Hooijenga 5 kleinZowel de maatschappelijke als technologische ontwikkelingen en veranderingen volgen elkaar steeds sneller op. Dat vraagt ook van jou als ondernemer om daarmee om te gaan en in te spelen op de kansen die het biedt. Hoe jij dat kan doen: deze workshop zal jou daarvoor zowel inspiratie, verhalen als handvatten aanreiken.

 

Douwe Hooijenga is ondernemer en business coach. Hij zal ons inzicht bieden op de huidige ontwikkelingen en ons meenemen in zijn visie op "Modern Ondernemerschap".

logo douwe

 

 

 

 

 

 

 

14 Performen met een cockpit bij constant veranderende omstandigheden

Bijgewerkte fotoAls ik de vraag krijg hoe ik als ondernemer op koers blijf in deze turbulente wereld, dan maak ik altijd gebruik van de metafoor zweefvliegen. Zweefvliegen is weer vergelijkbaar met het zweven als een arend. Een arend kan uren zweven door op de juiste manier gebruik te maken van thermiek. Hoe ouder de arend hoe beter de vliegcompetenties. Zo mist een vaardige arend ook zelden zijn prooi. Is het ook geen eigenschap van ondernemers/managers dat ze snel kunnen switchen van helicopterview naar detailniveau en weer terug?

Wat een arend kan, kunnen wij als mens enigszins benaderen met zweefvliegen. Met slechts een hoogtemeter in de cockpit en een windvaantje (piefje) op de vliegtuigneus, beschikt men over alle instrumenten die een zweefvlieger nodig heeft. Verder moet de vlieger het doen met zijn eigen kennis en vaardigheden. Een goed toegeruste zweefvliegpiloot moet net als de arend weten waar hij goede thermiek kan vinden. Zijn dashboard is niet meer dan 1 hoogtemeter, 1 snelheidsmeter, 1 variometer. 1 slipmeter, 1 windvaantje en zijn kennis van wolken en opwarming van de aarde door de zon.

Net zoals het voor een zweefvlieger onmogelijk is om te vliegen met een Boeing dashboard, is het ook voor de ondernemer/manager zeer lastig om elke indicator in de eigen organisatie en van de omgeving goed te monitoren. Daarom is het van strategisch belang om de juiste prestatie indicatoren (instrumenten van het dashboard) te kiezen en daarop te sturen.

Tijdens de workshop inspireert Stanley Neyndorff u met specifieke kansen, mogelijkheden en do`s en don`ts van Performance Management om op koers te blijven bij constante veranderende omstandigheden.

Over Stanley Neyndorff

Als zelfstandig professional (ZP) onderneem en inspireer ik vanuit adviespraktijk GIC Consultancy en geef ondersteuning aan ondernemers, managers en medewerkers in de (persoonlijke) groei naar beter. Praktisch betekent dit: hulp, tijd en energie besteden aan die ander, en delen van wat ik zelf in huis heb aan kennis, ervaring, inzicht, technieken en mogelijkheden. Eveneens het ondersteunen bij het vertalen van (persoonlijke) visie naar concrete strategieën en meetbare doelen.

Met behulp van de BusinessScorecard filosofie ondersteun ik bedrijven en organisaties bij het praktisch bouwen aan een z.g. High Performance Organisation en het concretiseren van Maatschappelijk Betrokken Ondernemen.

 

15 Hoe vind ik de juiste media om mijn doelgroep(en) te bereiken?

DSC00047b5 kleinDoor Harm Jan Wieringa

Voor uw mediaplanning en mediastrategie is een goed overzicht van wat er in het medialandschap te koop is onontbeerlijk. MediaVinden.nl biedt mediaplanners, en -inkopers, adverteerders, marketeers en ondernemers een zo compleet mogelijk aanbod van (christelijke) media met goede selectiecriteria, hoge data kwaliteit en keuzevrijheid. De nieuwe mediadatabase MediaVinden.nl biedt een compleet online en offline media overzicht met uitgebreide selectietools.

 

Workshopleider Harm Jan Wieringa is al bijna 20 jaar ondernemer in de wereld van marketing en media. Hij richt zich met zijn eigen promotie media en adresbestanden met name op de doelgroepen huishoudens met een levensbeschouwelijke achtergrond en religieuze organisaties. In de workshop gaat hij dieper in op het veranderende medialandschap en probeert antwoorden te geven op vragen over doelgroep- en mediakeuze die passen bij uw organisatie.

 

Logo Mediavinden.nl DEFklein

 

Cloud with logo klein

 

Meld je nu aan voor de CO-dagen!